Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Посланието на цветовете

Как да създадете въздействащи цветни документи

Във времена на икономически застой, компании от всякакъв мащаб са съсредоточени върху две неща: продажби и продуктивност. В ерата на информационно пренасищане потребителят има тежката задача да отсее важната за него информация и да избере най-полезното съдържание между приблизително 3000 маркетингови съобщения, на които е изложен всеки ден.

Служителите също са изправени пред подобно предизвикателство, тъй като много от тях се стараят да се фокусират върху избора на най-добрия носител на рекламното послание – между непрекъснато опресняващата се информация в социалните медии, 24-часовия поток от новини и телефони, които са джобна станция за развлечения. За бизнеса отговорът на това предизвикателство може би се крие в цвета.

В проучване за въздействието на цветовете, проведено от Xerox, 69% от хората споделят, че новите идеи достигат по-лесно до тях, когато са представени в цвят. За 76% от запитаните информацията е по-лесна за откриване при наличието на цветове.

Добрите резултати не идват единствено с продуктивността. Цветовете могат също да подпомогнат компаниите в открояването от конкуренцията и повишаване на продажбите.

За Bing изборът на правилен цвят носи милиони долари приходи – по-точно 80 милиона долара. Изследователският екип на Microsoft установява, че синият цвят привлича най-много вниманието на хората. Компанията тества въздействието на няколко нюанса на синьото върху различни групи хора и стига до извода, че доскорошното бледо синьо на Bing не осигурява така важното доверие в търсачката. В резултат на това, Bing взимат решение да сменят нюанса с нов, който се доближава до синьото, което използват Google. След обработване на информация от обратната връзка с потребителите е изчислено, че синьото на Bing би могло да генерира рекламни приходи, възлизащи на 80 – 90 милиона долара.

Цветът като отличителна черта при продажбата на продукти
Джил Мортон, експерт в областта на психологията на цветовете, твърди, че когато цветовете биват използвани правилно, това помага на бизнеса да привлече внимание към своите маркетингови материали и бизнес документи. Използвайки цветовата символика на Мортън, можете да създавате документи за вашия бизнес, които носят подходящия емоционален заряд и ще ви помогнат да увеличите положителните реакции на своята аудитория.

Xerox Colors Option

  1. Разбиране на основното правило при всички цветове: тъмните изразяват професионализъм и надеждност; ярките тонове са младежки и енергизиращи; светлите са успокояващи и деликатни, приглушените – изтънчени и хладнокръвни.
  2. Цветовете въздействат по различен начин на всяко поколение – като лилавия цвят например. По-зрелите хора гледат на лилавото като мистериозен и магически цвят, просто защото е оттенък, който рядко се среща в природата. По-младите автоматично свързват цвета с лилавия динозавър Барни.
  3. Ярките цветове като жълтото отразяват повече светлина и са идеални за привличане на вниманието при промоция с листовки или документи със спешни задължения. Комбинацията от цветове, която привлича най-голямо внимание, е жълтото и черно. Синьо и сиво са маркиращи цветове и са подходящи за употреба на документи, които дават сведения за годишна благотворителна кампания или писма на признателност към клиенти.
  4. За да постигнете добър резултат, за дизайна на повечето документи са ви необходими не повече от два-три цвята – в най-добрия вариант, използвайте три. Повече от 4 цвята предизвикват визуален безпорядък у читателя, което води до объркване и разфокусиране.
  5. За да бъде четлив, контрастът между фона и текстовата част в документа трябва да бъде силен. Жълт текст на бял фон е пример за липса на контраст, тъй като и двата цвята са много светли и комбинирането им би напрегнало зрението на читателя. Тъмно-виолетов текст на светъл фон е подходящ пример за добър контраст, който ще осигури безпроблемно четене.

Бизнесът би могъл да привлече читателите и да направи добро първо впечатление с послания, които се открояват на фона на маркетинговия шум, като създаде цветова хармония в своя дизайн на документи. Материали с интелигентно, стратегическо приложение на цветовете гарантират, че комуникацията е създадена максимално добре и ще се отрази благоприятно на продуктивността и продажбите на търговските компаниите. 

 
04.05.2012.
Автор: Computer Magazine
0 Коментари
Таг :

Практика

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар