Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Google+

+1. След като най-накрая получих дългоочакваната покана да тествам Google+ и успях да се вредя сред сравнително минималистичните квоти, вече съм част от Google+. Така се нарича четвъртият и най-сериозен опит на Google да конкурира Facebook, Twitter, MySpace, LinkedIn, Foursquare и стотиците знайни и незнайни социални мрежи.

Преди да получа заветната покана за тестовата версия на Google+, вече бях проучил представянето на проекта (фиг. 1) от https://plus.google.com/. Основната разлика с останалите социални мрежи е, че можете лесно да групирате хората в контактите ви в различни

Фиг. 1

Кръгове

според общите ви интереси, взаимоотношения или местоположение. Влизам в Google+ със стандартния си профил в Google и виждам първата приятна изненада – всичките ми контакти от Gmail са импортирани, така че директно мога да разпределя познатите си. Първоначално са дадени четири кръга – приятели, семейство, познати и последователи. Бързо можете да премахнете или добавите нови кръгове, като интерфейсът е много интуитивен. В горната част са хората от списъка ви с контакти, а в долната – кръговете. Всичко, което се иска от вас, е да завлачите с мишката контакт до съответния кръг (фиг. 2). Така този човек става част от кръга, а вие имате възможност да споделяте информацията си с точно определени кръгове – например да покажете последните си снимки от морето на приятелите и семейството си, но не и на колегите си в службата. От най-десния бутон в горната част на страницата по всяко време можете да видите и редактирате своите контакти и кръгове. Всичко, което пък се споделя с вас самите, можете да видите в своя

Фиг. 2

Поток

който се отваря в началната страница на Google+ и е винаги наличен, ако щракнете най-лявата от иконите в горната част на страницата. Така получавате цялата информация от всички в списъка ви с контакти (фиг.3).

Фиг. 3

Ако се интересувате например какво става с приятелите ви в Русе (стига да сте си създали кръг „Русе“), щракате върху съответната връзка в лявата част на екрана и получавате филтрирана информация от приятелите ви в този кръг (фиг. 4). Можете допълнително да филтрирате и вида на съдържанието, например само

Фиг. 4

Снимки


Фиг. 5

от кръговете ви (вторият бутон в гореспоменатата редичка), като на всяко от миниатюрните изображения се показва и броят коментари за съответната снимка (фиг. 5). Изберете ли дадена снимка, можете да видите пълен списък с коментари и да оставите ваш собствен такъв (фиг. 6). Подобно е положението и с видеото, като интеграцията съответно с Picasa и YouTube значително ще ви улесни в работата с изображения и клипове. Щракайки на третия бутон в редичката, имате възможност да редактирате своя профил, който отново е напълно импортиран от Google (фиг. 7). Нищо особено тук, като изключим интересите ви, които може да посочите чрез т. нар.

Фиг. 6

Искри

 

Фиг. 7

или Sparks. Ако упоменете, че се интересувате от автомобили например, имате възможност да видите всички публикации, съдържащи думата „автомобили“ (фиг. 8). Функционалност колкото добра, толкова и лоша, защото търси само с конкретната дума – т.е. ако напишете „риболов“, публикации с думата „рибар“ няма да ви бъдат върнати. Освен професионалния ми интерес на тема софтуерно качество (quality assurance, QA), Google+ ми върна информация и за терористичната организация Ал-Кайда просто защото al-Qaida съдържа символите qa – нещо, което за световноизвестната търсачка на Google ми изглежда недопустимо (фиг. 9). Решавам да обсъдя това с приятел от САЩ, който работи в Google и създавам

Фиг. 8

Фиг. 9

Терен

 

Фиг. 10

или т. нар. Hangout. Браузърът ми изисква инсталирането на компонент за видеоразговори и след инсталацията му (фиг. 10) се появява нов прозорец. За съжаление надписите на бутоните в долната част са толкова разместени и припокриващи се, а качеството на видеото и звука е толкова лошо (фиг. 11), че се налага да се доразберем по Skype. Така

Фиг. 11

Цялостното мнение

за Google+ лично за мен остава като четвъртия неуспешен опит на Google да създадат социална мрежа, която да се утвърди сред конкуренцията. Наистина, разработен е уникален начин потребителят да определя кои контакти каква информация да получават, но функционалността не се различава съществено от групите във Facebook. Групите по интереси също са налични там, самото публикуване на информация е идентично, на т. нар. терен отговарят събитията и личните съобщения във Facebook, а на „искрите“ – фен-страниците и групите... В същото време липсва платформа за инсталиране на приложения, календар с предстоящи събития, както и изключително популярната за смартфоните географска функционалност (еквивалент на Foursquare или Facebook Places) – все неща, които лесно могат да се интегрират с другите услуги на Google: Calendar, Maps, Latitude, Picasa, YouTube... Всъщност именно интеграцията между отделните продукти е козът, на който трябва да заложат от Google. Но ще трябва да се постараят още много, докато накарат мен и стотици милиони други потребители да споделят в Google+ вместо във Facebook. Дотогава, за мен Google+ остава алтернатива единствено за шепа рекламни агенции и маниаци, които държат да имат профили навсякъде и да споделят през всички социални мрежи, както и за немалкото хора, уморени и изплашени
от мащаба на Facebook, които просто искат нещо различно.

 

 
19.09.2011.
Автор: Петър Събев
0 Коментари
Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар